• bank_wol_08.jpg
  • 11b.jpg
  • dscn7339.jpg
  • 3.jpg
  • 4a.jpg
  • 15.jpg
  • ol_09_2018_18.jpg
  • 10c.jpg
  • 5.jpg
  • bud_ol_06.jpg
  • bene_15.jpg
  • 14.jpg
  • 17.jpg
  • 10a.jpg
  • marmur_01.jpg
  • 19.jpg
  • 15a.jpg
  • 7.jpg
  • 10b.jpg
  • 14a.jpg
  • 2b.jpg
  • 2.jpg
  • 1.jpg
  • 20.jpg
  • 1b.jpg
  • bud_ol_05.jpg
  • 11d.jpg
  • 3a.jpg
  • 1a.jpg
  • 11a.jpg

Projekt Złota Rączka

Email Drukuj PDF

Więcej na http://senioralna.um.warszawa.pl/zlotaraczka

 

Projekt „Warszawska Złota Rączka dla seniora 75+”.

Obecnie jest realizowana II Edycja projektu, która potrwa do dnia 30.06.2021 r.

CEL PROJEKTU:

Realizowanie drobnych usług naprawczych w domu seniora podnoszących jakość życia i samodzielność w miejscu zamieszkania. Projekt ma wspomagać samodzielność osób starszych w domu czyniąc ich zamieszkanie i przebywanie w domu bardziej komfortowym. Dostosowanym do realnych potrzeb.

Usługi realizowane w ramach projektu powinnybyć DROBNE. Co oznacza, że w ramach projektu nie realizujemy: malowania ścian, kładzenia wykładziny, teraktory lub glazury, wynoszenia mebli, wynoszenia elektrośmieci. Sprzęt AGD oraz sprzęt RTV możemy naprawić tylko w DROBNYM zakresie - np. wymiana wtyczki przy sznurze, regulacja kanałów itp. Obecnie sprzęt jest na tyle skomplikowany, że wymaga interwencji serwisu.

Nie podłączamy kuchni elektrycznych ani indukcyjnych. Nie naprawiamy sprzętu na gwarancji (naprawa sprzętu na gwarancji przez osoby nie posiadające uprawnień - serwis, powodują automatycznie utratę gwarancji na sprzęt).

Słowa klucze: bezpieczeństwo + jakość życia + prostota dostępu.

Okres realizacji

I EDYCJA: 02.01.2019 – 31.12.2019 r.

II EDYCJA: 04.11.2019 - 30.06.2021 r.

Osoby uprawnione do korzystania z usługi: osoby starsze = seniorzy 75+ (rocznik 1945).

USŁUGA JEST REALIZOWANA BEZPŁATNIE.

KOSZT USŁUGI (robocizna + materiał) nie mogą przekroczyć kwoty 200 zł.

Jednorazowy koszt materiałów nie powinien przekroczyć kwoty 100 zł. Jeżeli kwota zakupu materiałów jest wyższa – różnicę pokrywa zamawiający (senior). "Teoretyczna" nie wykorzystana kwota z realizacji zlecenia - przy niskim koszcie materiałowym - nie przechodzi automatycznie na kolejne zlecenie. Każda realizacja jest zamkniętym procesem i kalkulowana jest jednostkowo.

ZAKUPU DOKONUJE organizacja realizująca zlecenie (Fundacja).

Każdy z seniorów może maksymalnie 1 x w miesiącu skorzystać z tego rodzaju usługi. Jeżeli senior jest zainteresowany szybką wizytą w drugim terminie, może to zrobić, pod warunkiem - że rezygnuje ze zlecenia w kolejnym miesiącu.

Zasady:

Senior (75+) (lub osoba sprawująca opiekę = sąsiad, opiekunka, rodzina) zgłasza usterkę telefonicznie – z podaniem szczegółów (nie wystarczy cieknący kran: dobrze jest określić, czy to jest kwestia uszczelki czy wymiany całej baterii, gdzie cieknie woda - czy przy wylewce, czy przy syfonie itd. – o ile jest to możliwe). Koszt materiału nie może przekroczyć 100 zł, usługi w sumie (materiał + robocizna) 200 zł.

Konieczne jest podanie numeru telefonu – także po to by nasz pracownik, który będzie realizował naprawę mógł zweryfikować zlecenie i zakres koniecznych do wykonania prac. Jest to związane z zakupem niezbędnych części do jego wykonania (uszczelka albo bateria stanowi różnicę). Nasz pracownik dzwoni do seniora i weryfikuje zakres prac. W kolejnym kroku - pracownik umawia się na wizytę w dogodnym dla seniora terminie. 

Przy wizycie jest KONIECZNOŚĆ wypełnienia karty usługi (podpisanie regulaminu + karty zlecenia) – senior musi nam podać swoje dane osobowe (TO WYMÓG), podpisać kartę po wykonaniu usługi. Jeżeli usługa jest wykonana, osoba która nam ją zleciła – podpisuje kartę usługi.

Generalnie – przy zgłoszeniu konieczne nam jest przekazanie jak największej liczy szczegółów – byśmy usługę mogli realizować w trakcie pierwszej wizyty (np. kontakt ze strony dzieci lub bliskich seniora, by mogli dokładniej określić rodzaj usługi – np. podanie rodzaju wylewki lub uszczelki itp.).

Senior nie dokonuje zakupu, wszystkie części i elementy niezbędne do wykonania usługi (do 100 zł) zakupuje organizacja realizująca zadanie. Fundacja nie dokonuje zakupu tzw. materiałów wyposażenia wnętrz - za jakie są uważane: suszarka podsufitowa, żyrandole, abażury, klosze itp.

ZAKRES USŁUG (przykładowy): wymiana np. gniazdka, wymiana żarówki, wymiana zamka w drzwiach (jeżeli istnieją ku temu przesłanki np. rusza się klamka, nie działa zamek – np. yalowski), wymiana lub dokręcenie zawiasów, regulacja okien (szczelność), wymiana spłuczki, podłączenie urządzeń elektrycznych, montaż żyrandola, stołu, szafy – mebli (prosty montaż), wymiana przepalonych korków, usługi montażowe – podwieszenie urwanych półek, dokręcenie mebli lub np. ruchomych części meblowych (nogi od stołów), wiercenie w ścianach – montaż kinkietów lub półek. 

Usługi hydrauliczne:  baterie, zawory, uszczelki, syfony, armatura - wylewki (sam kran) (baterię musi zakupić senior we własnym zakresie), odprowadzenie ścieków (niedrożne rury) itp. Naprawa zamków, klamek, zawiasów.  Montaż i naprawa oświetlenia.

Co do zasady  – nie wymieniamy na nowe, bo część dawna jest stara – tylko musi być popsuta (awaria=usterka). USTERKA jest kryterium realizacji usługi. Ma to być USŁUGA NAPRAWCZA podnosząca jakość życia, ale nie usługa remontowa. Nie realizujemy zleceń wymagających specjalistycznych uprawnień (np. podłączenie kuchenki elektrycznej lub gazowej = wymóg podpisu elektryka lub specjalisty jako konieczność uznania przyszłych reklamacji). Możemy podkleić lub przykręcić listwy przypodłogowe – ale nie montujemy listew przypodłogowych na dużych powierzchniach.

 „Drobna naprawa” oznacza, że koszt zakupu niezbędnych części nie przekroczy 100 zł.

Jeżeli się okaże, że uda się kupić kran w cenie do 100 zł – bo stary jest przerdzewiały i dlatego cieknie – to taką usługę wykonamy – jeżeli usługa będzie droższa (koszt powyżej 100 zł np. droższa bateria łazienkowa) ten koszt pokrywa senior (np. kupuje droższą baterię na swój koszt) – my możemy ją zamontować.  Tak to działa. To samo dotyczy montażu mebli – możemy je zmontować, ale nie kupić. Zamontujemy nowy żyrandol, zrobimy doprowadzenie elektryczne do żyrandola, ale nie kupimy nowego żyrandola. Natomiast możemy podwiesić starą rozwaloną półkę, czy drzwi w szafie lub urwaną listwę w szafie, ale nie możemy kupić nowej szafy – ten zakres usługi nie wchodzi w grę.

Nie udzielamy usług  ślusarskich – tzn. nie otwieramy zatrzaśniętych drzwi. Ale możemy wymienić zacinający się stary zamek (lub klamkę) w drzwiach lub w szafie (koszt zamka do 100 zł!!).

NIE JETEŚMY POGOTOWEIM!!! Ze względu na dużą liczbę zleceń czas oczekiwana na realizację zlecenia wynosi od 5 do 7 dni. Nie realizujemy zleceń z dnia na dzień. Jeżeli, któryś z pracowników jest w pobliżu, w krytycznych sytuacjach możemy zlecenie zrealizować w ciągu 24 godzin.

Przy realizacji zlecenia każdy senior ma podane imię i nazwisko osoby realizujące zlecenie + telefon i może żądać okazania dowodu osobistego. (bezpieczeństwo przy wpuszczeniu osób obcych do domu)

ZLECENIA są przyjmowane pod telefonem: + 48 22 614-13-16 (10.00 – 15.00)

Projekt jest realizowany dzięki dofinansowaniu m.st. Warszawy w ramach programu „Warszawa przyjazna seniorom”.

Projekt realizują dwie organizacje: Fundacja „Pomoc Potrzebującym” oraz Warszawski Oddział PCK.

Skala zleceń jest uzależniona od wielkości przyznanej dotacji.

 

 

Fundacja Pomoc Potrzebującym

pomagamy i uczymy pomagać
 

 

Fundacja Pomoc Potrzebującym

 

 

Warszawska Złota Rączka dla seniorów 75+


 

PROJEKT "SPRAWNI. (AK)tywni. POTRZEBNI"

PROJEKT "Lek potrzebny od zaraz"

 

Lek potrzebny od zaraz”

PROJEKT "WARUNEK POWROTU"

WARUNEK POWROTU

Inicjatywa "WARTO BYĆ ZA" Kompanii Piwowarskiej IV EDYCJA 2009 r.

Projekt "SKAZANI nie STRACENI"

 norway,


Wsparcie udzielone przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego, a także ze środków budżetu Rzeczpospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych

Projekt Przekroczyć Granice

EFS

Projekt  "PRZEKROCZYĆ GRANICE " - szansą na Twój rozwój

 

Współpracujemy z Bankiem Żywności w ramach programu PEAD


Ta strona używa Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuje pliki Cookie